tisdag 16 september 2014

Underbart höstväder!

Mycket att göra gör att de blir mindre tid att blogga. Så ja ursäktar att de va längesedan förra inlägget. Men jag har som sagt haft fullt upp, mycket med hästapollarna.

Just nu softar ja i soffan ett par minuter innan jag ska åka och jobba några timmar. 17-22 de känns lagom :P

Idag har jag ridit ihop med Lotta, tacksam både för hjälp och framförallt sällskapet. Förhoppningsvis ska lyckas få fart på de där gula ;) Men roligt var det och jag har verkligen fastnat för den rundan vi red. Den är helt underbar verkligen!

Hästarna fick nya dojjor igår med, de va skönt men dyrt :P
Jag fick dock en tillsägelse och vägledning om att jag ska sköta Agnes fötter på egen hand, vilket innebär att de ska raspas varannan vecka för att hon inte ska hinna bli så sne framförallt bak. Så nu är de bara för mej att jobba på :P Men ja fick som sagt instruktion så bara göra mitt bästa ut efter den så detta kan både bli intressant och spännande och se om ja lyckas sköta detta på ett bra sätt. :)

Igår var de även näst sista träningen på kransmossen, så i morgon är de fystest och invägning. Undra om ja minskat i fett %? Tänk om de gått åt fel håll, men de får vi verkligen inte hoppas. ;) Så de kommer bli en uppdatering på detta i morgon och ev. en föra och efter bild om ja kan med att lägga upp dem och blotta min kropp på de viset.

Jag avslutar med att bjuda på en bild från dages ridtur!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar