tisdag 9 september 2014

Ny ridväg

Tidig morgon idag för att försöka vända dygnet. Alltid lika kämpigt så de blir ett tufft slut på denna veckan efter som att ja genast måste vända tillbaka det i morgon.
Men jag ägnade morgonen åt hästarna och stallet, som vanligt :P Inser nu när jag bloggar så mycket att jag är där jämt och att det inte är så mycket annat mina blogginlägg innehåller. Men de kanske är någon där ute om uppskattar de och har en chans att ha koll på mej ;)

Det blev en ny runda i skogen idag i alla fall. Vi red på den gröna vandringsleden i Roasjö, eller en bit av den. Så superfin ridväg och utan trafik. Den kommer jag nog rida mycket framöver. Med lite tempo tog de ca 1 tim 15 min runt. Lite lagom :)

Sedan fixade jag lite i stallet. Köpte fler saltstenar igår så jag fick upp en ny och även en hållare för att de hade vandaliserat den som jag satte upp i början av sommaren. Det är nog något jag borde köpa ett gäng på Ullared så att de finns, det verkar vara poppis att förstöra dem :P Finns lite annat som behövs inhandlas där ifrån så snart är de dax att pallra sej dit igen.

Nu återstår det bara att överleva denna jobb natten, men jag lyckades sova riktigt skönt mellan 15.30 och 18.30 så de borde gå hyfsat. I morgon är de fullt schema igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar