söndag 28 september 2014

Känslosam dag!

Jobb dag som startades med att betala alla mina räkningar, skönt att ha de gjort även om man inser att de går så mycket pengar till saker som är så tråkigt. Tänk vad mycket roligt man hade kunnat göra med dessa pengar istället. Men skit i de, allt kostar ju pengar i dagens samhälle så de är bara att betala och se glad ut ;)

Jag har även suttit här på morgonen och försökt reflektera över gårdagen. De är svårt, mycket känslor och jag tror inte jag fattar riktigt.
Igår var det alltså dop av min brorsdotter Zaphira. En söt liten tjej som är väldigt lik sin pappa tycker jag. Men på grund av omständigheterna så kändes de inte så planerat och ca 10-15 min innan dopets start får jag frågan om att vara fadder, kunde inget annat än att säga ja. Jag gör de för Zaphira, ingen annan. Om det skulle vara så så vill ja kunna ställa upp för henne, hon har ju faktiskt inte valt sina föräldrar själv. Så visst, jag har väll gjort en god gärning som ställde upp, men ja vet även vilket ansvar de kan innebära för mej med. Men ja vet som sagt inte om jag ska skratta eller gråta åt det hela. Men jag har medverkat och gjort vad jag kan så nu gäller de att visa att man bryr sig och att vara en god förebild, hoppas bara jag får vara med i hennes uppväxt nu på något vis när jag ändå är fadder, men det är de ju ingen som vet hur det blir med det. Vissa princip saker ska jag försöka följa iaf, de har jag redan bestämt.
Känner mej allmänt inkastad i något som jag inte är helt säker på hur det kommer fungera.
De enda jag vet är att jag vet vad de innebär att vara fadder för jag har redan ett fadderbarn sedan innan, men känner mej på något vis inkastad utan att ha koll på läget ändå.
Bjuder på en bild som iaf kommer få pryda en hylla där hemma sedan. Hon är trotts allt mitt gudbarn nu mera!


Känner att de blir ett långt inlägg idag för det var även barnfyndmarknad igår i Limmared och som vanligt är jag med och är engagerad i sånt som inte ligger i min tid eller vad man säger. Det var väldigt trevligt iaf och jag har insett hur bra de är med dessa fyndmarknader, något jag kommer uppskatta och gå på den dag jag skulle få barn för man behöver verkligen inte köpa allt nytt. Det fanns verkligen allt. Jag själv köpte två fotoramar, en bok, lite lego och julklapp till ja faktiskt Zaphira. Men det finns fruktansvärt mycket fina saker, har ju dock inga barn så kan ju inte köpa för att lagra, de känns ju lite veard, men kul är det och klart man blir sugen av att se dessa små kläder i strl 50-56 :P

1 kommentar:

  1. Fast att bli fadder i dagens samhälle är ju inte alls som det kanske var förr. Jag har svårt att se vad för slags ansvarsroll du känner att du blivit inkastad i?
    Det är ju inte per automatik Du som står som vårdnadshavare tex. om någonting skulle hända med föräldrarna & du har ju inte heller egentligen fått en avgörande roll för barnet på något vis mer än att det kan kalla dig för sin "fadder".
    Dagens faddrar har ju inga måsten, krav eller uppgifter som måste efterföljas det är ju bara själva privilegiet att ha blivit utnämnd till att få vara just fadder & förhoppningsvis finnas där lite extra för barnet fast precis lika kravlöst som en annan random anhörig.
    Jag tycker att du kan spänna av lite, det är ju inte som att du helt plötsligt fått ett barn som du ska ansvara för - möjligtvis sjunga lite extra högt vid kalasen :-)

    SvaraRadera