torsdag 4 september 2014

Tillbaka på jobbet

Tillbaka på jobbet efter tre dagar ledigt :)
Igår tillbringade jag störta delen av dagen i stallet, de blev en lång dag vilket resulterade i att det inte hans med något blogg inlägg.
I stallet blev de först en ridur med Irene sedan tränade jag med Filur att ha lilla Agnes som hand häst. Tror de kommer funka kanon när Svea sitter på och kan reglera farten på Agnes. Det är ganska svårt för mej att göra de när ja sitter på Filur. Men det blev både skritt och trav så de tar sej precis som Sveas ridning ;)

Sedan var de lite träning på kvällen. Har fått lite inspiration till vilka övningar man kan göra hemma eller på jobbet, så ska göra ett försök med detta framför allt på jobbet med tanke på att det inte är nyttigt för kroppen att sitta still hela dagarna. Jag har inte speciellt aktivt jobb.

Nu har nedräkningen riktigt startat med på lördag går Tranemoloppet av stapeln å ja står på startlinjen tillsammans med Lotta. Känns nästan skrämmande, hur ska det gå?
Dock har vi laddat upp med tjusiga linnen med tryck, vi springer för Limmareds Buss &Taxi.

Sedan sitter jag och skänker en tanke till min sambos föräldrar med familj och får se vad de blir för utgång av veterinär besök med vovven. Oavsett så gör dom sitt bästa och det som är bäst för henne! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar