måndag 1 september 2014

Ledig=Fullt schema

Ledig dag är i mitt liv ändå ett fullspeckat schema. Men jag har faktiskt lyckats hinna allt jag ska idag :)
Dagen började i stallet med en pucko Fantomen som inte skulle gå alls, snacka om att de slår slint i den häst hjärnan ibland. Sedan blev de en liten ridtur på Filur på åkern pga att han inte har skor. Men för att han inte har gått speciellt hårt de senaste så var han piss och vi fick till formen och även galopp :)

Vid 11 tiden ramlade Svea, Freja, Tyra och Lotta in för att de skulle bli ridning på Agnes. Det går inte säga annat än att Svea har blivit så duktig. Hon skrittar enligt min instruktioner och Travar henne själv nästan ett helt varv i paddocken! Värmer i hjärtat att de <3
Freja vill inte va sämre hon och blir sur när hon inte får rida själv. Men de fungerar inte riktigt än, hon behöver växa till sig lite ;)

När stallet var klart bar de av hem för att tvätta och fixa mat innan de va dax för träningen på kransmossen. Efter träningen såg jag ut som att jag har varit och härjat i ett grustag, INTE OKEJ!
Men de va bara att byta träningskläder hemma och invänta Lotta för att dra ut henne på en 5km löprunda. Och vi kom runt till och med 5,2 km, det innebär att vi har 200 meter till godo, de fixar vi ;)

Så nu känner jag med verkligen sliten i kroppen efter att ha ridit 2 hästar, tränat ca 30 min och sprungit 5,2km. Är det okej att sova nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar