tisdag 18 november 2014

Nya skor!

Idag har min pollar fått nya fina skor :)
Jag har även fått lära mig saker och sett till att pappa tjänat 450kr på sin födelsedag :)
Filur hade vi en spännande konversation om ang. skor så nu provar vi för att se om de funkar eller om de är filur som valt att börja samarbeta ;)
Sedan så sliter Fantomen sin fötter så fin själv, så typ tre rasptag på varje framfot så var det klar och till saker hör att jag gjorde detta på egen hand med en liten instruktion. Så stolt över mej själv faktiskt :)
Så grattis pappa på din födelsedag idag och till att du tjänat 450kr för att jag vill lära mig saker ;)

Att lära sig om hovslageri är roligt och intressant. Skulle vilja kunna sko min egen häst en dag, men vet att det kräver tid, träning och engagemang. Men det hade varit kul att ha kunskapen, inte för att spara pengar på någotvis utan för att det är roligt. Så Enligt min tillfälliga hovis har sagt att min hovslagarresa har startat här och nu ;)
Sköter min shettis fötter på egen hand och de var ju godkänt idag, så tummen upp för det :D En rasp fick ja med, så jag raspade som sagt Fantomens fötter med :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar