söndag 9 november 2014

Minnen!

I dag gjorde jag något som jag inte gjort på flera år säkert.
Åkte till stallet innan jobbet för att folket hemma på gården är på vift ;)
Så hästarna skulle få frukost.
Öppnar stalldörren, tänder lampan och möts av en morgontrött katt som sträcker på sej och kisar i ljuset som uppstod helt plötsligt. Jag känner doften av häst,hö och stall.
En underbar känsla sprids i kroppen och ett lugn. Gud vad jag har saknat att gå till stallet innan jobbet/skola. Jag minns hur jobbigt jag tyckte att det var mellan varven. Men jag klev upp 05.30 varje morgon när jag gick i högstadiet för att gå ut i stallet och ge hästarna frukost, eventuellt släppa ut någon häst med. Det är ett ganska speciellt och starkt minne. vad duktig jag faktiskt var redan då, tog ansvaret för hästarna trotts att jag var sådär 14 år bara och på den tiden ganska morgon trött.
 Men minnet hänger kvar och i morses insåg jag hur mkt jag faktiskt saknar det. Att kunna klappa om sina hästar innan man ger sej iväg på en lång arbetsdag. Att kunna gör det gör att man ger sig iväg med en något bättre och motiverande humör :)
Kanske ska börja åka dit innan jobbet hädanefter? Är ju inte en jätte omväg egentligen.
Helt klart väcks minnena och jag hoppas jag kan får uppleva detta varje dag inom en snar framtid!

Fantomen 5 år

Filur ca 2 mån 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar