fredag 28 november 2014

Jobbigt nu!

Ja idag fick jag snällt ringa och sedan pallra mej iväg till tandläkaren. Inte roligt alls. Har inflamation runt ena visdomstanden och det är så svullet så de till viss del har börjat svullna ner i svalget med. Har svårt att äta, skratta, gäspa och svälja. Så fick nån bakteriedödande gel att pilla dit runt tanden, men de gör ju skit ont. Och frågvis som jag var så frågade jag hur lång tid det tar innan det blir bra, de gissade några veckor.. suck! :(
Men en sak som jag reagerade på när jag ringde till min tandläkare var att det var ingen tvekan om att jag såklart skulle få hjälp och så fort de kunde, med andra ord idag vilket är jätte bra. Men om de hade vart vårdcentralen ja skulle ringt till så hade man fått överdriva och gnälla för att få en tid. Och får man en tid så får man ofta till svar att: Ja du får väll komma hit då. Låter mest som man är till besvär.
Ska det vara så? Tycker att vårdcentral och tandläkare är ju ungefär samma typ av verksamhet och finns för att hjälpa människor som har ont eller är sjuka på olika vis. Konstigt är det, men glad att ja har fått lite hjälp som förhoppningsvis hjälper väldigt snart!

Efter tandis så begav jag mej till stallet, blev en tur med Irene på Fantomen och Simi. Sedan en promenad med Agnes och Filur i skogen. Skulle ordna lite granris till graven och till räcket hemma hos pappa. Så insåg vi att de blev mycket att bära så filur fick bli våran packåsna. Duktig pojk de där ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar