onsdag 12 november 2014

En vanlig stalldag ;)

Jag var för trött för att orka blogga igår kväll. Så jag passar på idag på jobbet ;)
Igår var jag i stallet mer eller mindre hela dagen. Motionerat filur och Fantomen.
Och jag insåg när jag red Filur att vi kanske lyckats få bort hans bocksprång när de gäller galoppen, WOHO! Och har nog Lotta att tacka för det :)
Sedan var ja ute på den vilda Fantomen och fick för mej att prova rida en "ny" väg. Ny är den inte, men visste inte om det gick att rida där längre. Dock var det en bäck som va var tvungna att ta oss över, de va vi inte riktigt sams om. Så jag hoppade av och tog ett skutt över bäcken, sedan kom Fantomen hoppande över bäcken frivilligt :P Så vi klarade hindret iaf ;) Så ännu en bra väg för att slippa alla blinkande fordon när jag ska rida honom själv.
Sedan var det lilla Agnes tur. Vi hade ännu ett träningspass med att stanna och stå still, sedan busade vi till det och hoppade lite hinder i paddocken :) Agnes hoppade hindren och jag kunde springa bredvid, nästan en lite agility häst :P
Jag fick även agera grindvakt för de stora hjortarna verkar ha blivit helt orädda, bilder kommer på det.
Sedan var de va till vet.stationen med henne för en liten vaccination. Så nu kan jag släppa det för ett tag. Men va inte oroliga, jag har att göra ändå, den som inte har tillräckligt att göra skaffar sig det ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar