fredag 3 april 2015

Långfredag!

Jaha, då var det påsk!
Tiden bara rusar iväg! Kul, men lite läskigt hur fort tiden faktiskt går :)

Idag är det jobb, sedan är jag ledig hela helgen! Skönt, blir en lugn slapp påskafton!
Vad har alla andra för planer inför påsken?

Som jag precis läste på facebook så undrar man ibland varför man firar påsk. Jag vet ju att det i grund och botten är för att Jesus dog och sedan uppstod på tredjedagen. Men de är ju inte de jag firar när det är påsk :P
 Jag tror inte heller att vi egentligen firat påsk så mycket. Jag har aldrig sett det som en speciell högtid. Då är både jul och midsommar viktigare, även nyår. Ne jag har nog missat meningen med att äta massa påsk godis en hel helg, de va kul när man var yngre och få massa ägg. Det enda positiva är att man brukar umgås med nära och kära vilket alltid är roligt :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar