lördag 10 januari 2015

Stall sällskap :)

Som vanligt ligger jag efter i mitt bloggande. Igår blev de mycket på schemat. Fick ganska akut ha Svea som sällskap i stallet, vilket var både roligt och gjorde att jag fick lägga om planen för dagen. Men som ja alltid för höra av min kära vän, problem är till för att lösas ;) Försöker leva med den inställningen även om de vissa stunder är fruktansvärt svårt.

Men som sagt så startade jag dagen med att rida ut på vildhästen Fantomen. Jag tänkte att de får lov att bära eller brista! Men, han förvånade. För han skötte sig helt okej så han fick godkänt på ridturen och just nu behöver han alla pluspoäng han kan lyckas skrapa ihop!

Sedan kom Svea och såklart ville hon rida på Agnes, så de är klart att jag planerar om så att hon får rida och då fick Filuren vila idag istället. Han var säkert inte ledsen för de ;)
Men så till den där Agnes. Börjar nästan få lite dåligt samvete för hon lyckades få av Svea idag igen. De är tredje gången sen hon började rida Agnes i somras som hon trillat av. Jag är nog mest rädd för att Svea ska bli rädd och inte vilja rida mer och för att Agnes lär sig att de funkar att göra så för att bli av med henne. Och jag känner mig för stor för att sätta mig på Agnes själv. Eller behöver ja kanske göra de för att få lov att känna på henne själv hur hon beter sig? jag vet inte, känner mej som ett stort frågetecken just nu. Jag vet att mer motion han hjälpa, men hon blir ju aldrig trött heller :P Hade varit ypperligt om det hade gått att köra henne, men där har vi för stunden gått bet oxå.

Men ja fick ihop lite bilder från våran stall dag iaf som jag gärna delar med mig av :)

































På kvällen blev det sedan en sväng till gymmet för att träna mina klena muskler ;)
Men de kändes rätt okej och ingen vidare träningsvärk idag, så det kanske är dax att höja vikterna lite nästa gång. Ska bara pricka en dag då jag är själv på gymmet så jag kan testa utan att någon tittar på mig ;)
                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar