lördag 27 december 2014

SNÖ!

Idag när jag vaknade var marken vit utanför. En underbar känsla. Dock samma stund så slår det mig att jag ska åka till jobbet. Suck! jag vill ju åka pulka, rida å allt annat kul man kan göra i snön..
Men plikten kallar, så lika bra att pallra sig iväg till jobbet. Åkte 5 min tidigare med tanke på vädret, men vad hjälper de när de ändå inte plogat riksväg 41?! Vad gör snöplogarna? Hoppas de inte ligger hemma och sover, trodde ju faktiskt att de stora vägarna skulle vara plogade kl 06.30, trotts att det är lördag. Jaja, ramlade in på jobbet 07.02 så de går väll, även om de inte är okej.

Så nu får vi väll helt enkelt se hur länge snön har tänkt stanna, kan ju hoppas på att den får vara kvar och största önskan är ju om det kommer mera ;) Men gissar att man inte ska ha för stora förhoppningar heller.

2 kommentarer: