onsdag 3 december 2014

En dag i stallet!

Ja idag har jag varit i stallet igen :P var ju där igår med.
Men idag stod de ridning på schemat. Så filuren fick sej en rejäl omgång ute i byn. 50 min. effektiv ridning, mkt travarbete. Duktig ponny :D

Sedan var det Fantomens tur och jag var inte super ridsugen utan mer sugen på att hjälpa pappa med att dra ut lite skog som fällt. Sagt och gjort så gjorde jag slag i saken. men vi fick bara ut tre träd sedan gick utrustningen sönder. Ena draglinan rök av så då gav ja upp :P 

Sist men inte minst så va den den lilla röda ponnyns tur. Hon fick en longerings omgång i paddocken för att på någotvis få en kommunikation och lära sej vad stopp är.  Och de går framåt även om de inte går fort :P

Så har min dag sett ut. Avslutade den på gymmet med. De var faktiskt riktigt skönt även om ja lovat mej själv att inte träna samma dag som ja rider för att skona mina benhinnor och för att de ska vara roligt att träna, men idag bröt ja de löftet :P 
Så hoppas alla ni får en skön kväll och en god natt! 
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar