lördag 30 augusti 2014

Bakabstinens

Sitter på jobbet och har precis kollat in första av snittet på nya säsongen av Hela Sverige Bakar.
Som de andra säsongerna så startar de med att baka tårtor. Och jag blir såklart skit sugen på att baka jag med både tårtor och spännande kakor. Dock uppstår de ett lite litet problem. Just nu tränar ja som mest och försöker hitta en bra fungerande kost så det är inte läga för massa goda bakverk. Och jag kan ju inte baka för bakandet skull om ingen äter upp det, eller de handlar kanske mer om att jag inte kan baka för risken är att jag äter upp de fast jag inte ska äta sånt.

Så det är synd att de dröjer ett tag nu innan de kommer födelsedagar eller liknande tillfällen att baka lite. Men i all denna bakenergi så kan ja bjuda på en bild på en av alla tårtor jag har gjort :)



2 kommentarer:

  1. Den tårtan var både god och riktigt fin :-) bokar student tårta redan nu :-)

    SvaraRadera