söndag 19 juli 2015

Triathlon

Söndag och jag sitter på jobbet, men de var inte det jag tänkte berätta om idag! 

Utan i fredags gav jag mej in på något som nog hitintills är en av mina största utmaningar i livet. Som vanligt undrar jag hur fan tänkte jag?! 

De var vårat team Pinkladies som var ute på uppåt igen. I fredags stod vi på startlinjen för Fritsla triathlon i sprint version. Detta innebar alltså att de som väntade oss var 500 meter simning, 18km cykel och 5km löpning. Och jag vet i ärlighetens namn inte vad vi tänkte när vi anmälde oss. För det första äger vi inga sånna där räzer cyklar och simma kan vi ju, men inte så fort :P 

Sagt och gjort så stod vi på startlinjen skit nervös och undrade om jag skulle drunkna på vägen! Låter töntigt, men visste inte om ja skulle överleva alls just då. 
Men väl uppe ur vattnet så snörade jag på mej skorna och gav mig iväg på cykeln. Världens drygaste väg var det! Men jag trampade på så gott jag kunde. 
In för sista bytet och ge sej ut på löpningen med stumma ben. Detta var nog de värsta för första kilometern kände jag någonting alls i benen och kändes son ja sprang i snigelfart, helt slut. 
Men runt tog vi oss. Och är nästan lite stolt över mig själv när jag senare fick se tidsresultatet.

Simning: 11.09 min
Cykel: 45,53 min
Löpning: 27,52 min
Sammanlagt: 1 Tim 24 min 41 sek

Tyvärr finns de inte så mkt bilder, men några har jag skrapat ihop till er! 
Så jag ger mej själv en klapp på axeln för genomförandet och visar upp resultatet för mina läsare :) 







#fritsla #triathlon #fritslatriathlon #utmaning #stolt #simma #cykla #löp #löpning #tävling #kul #roligt #imponerad #pinkladies #pink #rosa #team #genomförbart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar