tisdag 4 augusti 2015

Besöka Örebro!

I helgen har jag varit på en tripp till Örebro. Min syster bor där, så det var ett trevligt besök :) 
Blir inte så ofta när de är en bra bit emellan våra bostads orter. 

Vi var ute på stan och handlade. Blev sjukt mycket bakgrejjer, lite kläder och annat krimskrams. Självklart unnade vi oss en fika med. Välbehövlig shopping paus. När vi ändå var på stan så kollade vi in open art som tydligen är jätte stort i Örebro. Det är massa olika konstverk som är uppställda lite överallt i stan. Bland annat hade de ett flytande växthus i kanalen som rinner vid Örebro slott. 

På söndagen utförde vi lite välbehövlig träning. Min syster drog med mig till den långa trappan som jag endast hört talas om. Trappan var ca 200 meter upp för en brant kulle. När mansvärlden kom upp så var det bara nerför. Så ett varv runt var ca 1,1 km. 4 varv gjorde jag. Så de blev lite drygt 4,5 km. Kul upplevelse och annorlunda träningssätt. Kände lite i rumpan dagen efter! 

Tack för ett trevligt besök och en trevlig helg syrran! 


#örebro #besök #besöka #syster #baktillbehör #kläder #affärer #shopping #fika #fikapåstan #baravara #morotskaka #pecannötspaj #glass #grädde #örebroslott #openart #openartörebro #träning #trappa #kummlakommun #kvarntorshögen #besegratrappan 

1 kommentar: