torsdag 26 februari 2015

Dåligt med inlägg

Ja fy vad det går  dåligt på denna fronten just nu. Känns som det är massa som hänt de senaste dagarna och att jag inte gjort annat än att jobbat denna veckan. Men,men.. Det är ju skönt att man har att göra iaf ;) De är bara mina få läsare här som får lida som inte blir uppdaterade tillräckligt ofta.

I helgen som var så hade vi iaf besök av något olämpligt djur hemma på gården, slutresultatet är gissning på en stor hund eller varg. fick åka direkt från jobbet på lördagkvällen för att lillebror ringer och säger att det inte finns en häst i hagen. Paniken steg och jag rullade mot Roasjö. Tur var fanns hästarna typ längst ner i hagen, dock vettskrämda och knappt infångningsbara. Men ingen större skada skedd varken på hästar eller staket. De var bara väldigt skärrade och uppskrämda. och ni som känner Filur vet nog att honom skrämmer man inte upp på de viset i första taget. ;)
Men tur i oturen att allt gick bra. Men självklart har spekulationerna varit många om vad som egentligen hänt. Slutsattsen blev att det förmodligen varit framme en stor hund eller varg.

Igår släpade jag iväg mig själv till en föreläsning om hälsa och träning på Tranemo bibliotek som Lotta hade anmält oss till. Motivationen till att ge sig iväg var väll inte den bästa, hade de rätt skönt hemma i soffan ;) men väl där så var det riktigt bra. Mycket tankar och funderingar att ta med sig hem :) Så positivt i slut ändan. Det skulle tydligen hållas en föreläsning till den 25 Mars om sockerberoende, frågan är om man vågar gå på den :P Vill man ens höra allt som de kan tänkas tala om. ;)

Men nu jobbar jag som de känns som jag har gjort hela veckan typ. Men som alltid, se de positivt, det finns bättre veckor fram över med mer ledighet ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar