söndag 26 juni 2016

Midsommar 2015

OJ vad jag ligger efter i mitt bloggande. Gjort endel saker som jag inte hunnit med att skriva om. Tiden slukas av blandannat min älskade lille Alfred. 

Men tiden går snabbt och nu har snart hela midsommarhelgen passerat! Helt galet vad tiden springer iväg. Vart tog maj månad vägen? 

Men i fredags vad det midsommarafton och det skulle såklart firas med familj och goda vänner 😊 
Kl 11 var vi på plats i Roasjö för att hjälpa till och förbereda inför eftermiddagen och kvällen. Vagnen skulle lövas och garaget skulle dukas 😊 

Kl 13.30 rullade traktor och balvagn mot Roasjö bygdegård för att tillsammans klä midsommarstången och sedan dansa. Första gången jag gjorde en av kransarna som skulle vara till stången. Den blev fin med hjälp av Lotta 😊 

Stången restes och dansen var igång. De avslutades med fika och sedan traktorfärden tillbaka till Julåsa 😊 
På kvällen grillade vi, spelade brännboll och bara umgicks!
Ett lyckat midsommarfirande om ni frågar mej 😊 tack för alla som medverkade och gjorde dagen kanon kul! 

Dagen efter blev jag kvar i Roasjö för att passa hundarna, så de blev en promenad med alla barnen till spökhuset. Därifrån åkte de bil hem till limmared och jag, Alfred och hundarna fick snällt gå hem till julåsa igen. 😊 



#midsommar #midsommariroasjö #midsommarfirande #midsommarstång #tillsamman #barn #brännboll #traktor #balvagn 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar