tisdag 15 december 2015

Pepparkaksbak

Liten uppdatering! 
Julen är snart här och det går med rasande fart om ni frågar mig! 
Känns som jag har noll koll samtidigt som jag känner mej fruktansvärt ostressad. Jag har kommit in i något tillstånd för jag tänker att allt löser sig trotts att jag inte har koll på om jag köpt alla julklappar eller om jag kommer hinna göra några julbak. Känner mej väldigt oengagerad i år faktiskt. 

Men lite pepparkaks bak har de ju iaf blivit. Blev ett hus ihop med Svea och Arvid! Två stolta barn tog med sig huset hem. 
Sedan blev det ett slott ihop med Falle och Rebecca. Vi var själva rätt stolta att vi fick ihop det. 
Och sedan bakade jag upp den sista degen vi hade hemma och lekte med lite garnering. Fick även en beställning på ett större pepparkakshjärta med dekoration, så dessa gjorde jag i samma veva! 

Annars känns de ganska lugnt. Som det ser ut så lär de bli en grön och regnig julafton. Men antar att man borde börja vänja sej vi det. Tråkigt bara eftersom att jul förknippas med snö och kyla. 


#jul #pepparkakor #pepparkaksslott #garnering #pepparkakshus #snö #regn #julstress #julkänsla #julklappar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar